În Necrolog de plictiseală, obişnuirea cu moartea se exprimă metaforic prin „htonianizarea” şi „cangrenarea” poemului: „Stai în poem ca-n n pământ. Ca puroiul în bubă”. Bacovia stătea în sine ca în cavou, autorul Artei Popescu vrea să aducă moartea în sine. S-o consume, s-o metabolizeze. Până la urmă, s-o banalizeze. Nu pentru percepţia altora, ci pentru liniştirea sa. Poetul imaginează aici o poveste în care Dumnezeu şi Sf. Petru discută despre ce se mai întâmplă pe pământ. Sf. Petru se plânge că oamenii s-au plictisit de moarte (!) şi că nu-i mai acordă atenţie, aruncând-o în derizoriu, ca pe o toană sau ca pe o mizerie a Celui de Sus. Pasajul este extrem parodic, prin postura copro-umană a divinităţii. Nici măcar grecii nu au mers atât de departe cu portretizarea zeilor, după chipul şi asemănarea omului: „Ştii ce-au ajuns să spună? Că pământul din morminte e negrul pe care ţi-l cureţi matale de sub unghii şi că cimitirele sunt scrumiera în care Ţi le tai!”
(fragment „Cristian Popescu. Arlechinada tragică” de Gabriela Gheorghișor, ed. Aius, 2015)
Joi, 22 octombrie, de la ora 17, va avea loc la Casa Băniei (Secția de Etnografie a Muzeului Olteniei din Craiova) lansarea acestui volum semnat de Gabriela Gheorghișor.
Alături de autoare, vor fi prezenți Gabriel Coșoveanu, Nicolae Panea și Constantin M. Popa. Moderatorul evenimentului – Nicolae Marinescu.
Gabriela Gheorghişor (n. 16 octombrie 1980, în Alexandria) a absolvit Facultatea de Litere a Universităţii din Craiova, în 2004. A urmat masteratul „Literatura română în context european“ în cadrul aceleiaşi facultăţi, iar, din 2006, cursurile Şcolii Doctorale „Alexandru Piru“. Este Doctor în Filologie, cu o teză despre Mircea Horia Simionescu (2009). În perioada februarie 2008-aprilie 2010, a fost redactor la revista Mozaicul din Craiova. A publicat articole, cronici şi recenzii în revistele Ramuri, Luceafărul (de dimineaţă), România literară, Dilemateca, Observator cultural, Apostrof, Mozaicul, Bucureştiul Cultural, Vatra. A obţinut Premiul Revistei Luceafărul pentru Debut în Critica literară (2008). A debutat editorial cu volumul Mircea Horia Simionescu. Dezvrăjirea şi fetişizarea literaturii, Prefaţă de Eugen Negrici, Editura Muzeul Literaturii Române, Bucureşti, 2011, pentru care a primit: Premiul „Tiberiu Iliescu“, al revistei Mozaicul (2011), Premiul pentru Exegeza Romanului (Colocviile Romanului Românesc Contemporan, ediţia a V-a, Alba-Iulia, 2012), Premiul Uniunii Scriitorilor din România pentru Cartea de Debut pe anul 2011, Premiul „Cartea Anului“ al Filialei Craiova a U.S.R. A mai publicat volumele de critică literară: Monograme. Configurări ale prozei româneşti contemporane (2012) și Monograme. Configurări ale poeziei româneşti contemporane (2014), la Editura Aius PrintEd, Craiova. Este membru al Uniunii Scriitorilor din România. Este redactor-șef adjunct al revistei Ramuri și cadru universitar la Facultatea de Litere a Universităţii din Craiova.